17 January 2012

Tertarik

"Sekiranya dia tak cinta kepada Allah, yang menciptakannya, macam mana dia nak cintakan kita? Cinta yang buta yang betul betul buta, pekak dan bisu itu adalah cinta berlandaskan nafsu. Itu adalah cinta yang jijik dan kotor. Cinta yang bersulamkan dengan berpegangan tangan, cinta yang disulam dengan ciuman, yang diakhiri dengan berzina. Itu bukan cinta sejati. Seorang lelaki yang menyentuh seorang wanita sebelum menikah bukan manyayangi, malah menghina. Orang lelaki yang betul betul sayangkan kita akan bawa kita balik rumah, dan bernikah barulah die memegang kita dengan cara yang halal."

Bak kata Amira Faqihah di twitternya, "Tin khinzir rase cuak nak pegang, tapi sentuh kulit bukan mahram buat relek jem sedarlah, sentuh kulit bukan mahram lagi hine sebenarnya."

#Tak mudah sebenarnya bercinta ni. nak kene kawal itu ini. Bila dah bahagia menerpa, semua dose terlupa. Aku tahu semua pernah melakukannya, cume sedar dan tak sedar je =/



Semua dah ade kerjaya masing masing. aku rindu korang lah. Jaga diri masing masing. Jangan pernah lupe kenangan yang telah kita bina bersama di sana :)