17 November 2012

Shiaaan Eqal ;(

Hai. tengah sedih ni. hmmmmmmm bile baca apa yg kak long tulis kat fb die pasal eqal serius nak nangis. tadi bace separuh je sbb dah sebak. taknak baca dah. kang terkeluar. malulah. mana boleh heroin segambut nangis kikiki k dah. merepek -,-

Petang tadi.... entah mcm mana aku tgk eqal semangat sangat nak p mandi. selalu bukan main liat lagi ligat lagi die bile suh mandi, tapi tadi die yg berjalan sendiri p bilik air tu. selalu? selalunye kene dukong dan die akan menangis sepanjang perjalanan ke bilik air tu hahahahahahaha. so tadi die pergi jalan sendiri. aku tgh makan pun pelik rasa nak muntahkan je makanan yg aku makan tu balik kahkahkah taklah tipu je O:)

K die pun masuklah dlm bilik air tu... aku ngah makan..... maya ngah pakai baju tp bukan aku yg pakaikan tapi kakak aku. kenapa tak aku yg pakaikan? kan aku tgh makan labi oi. oh haa mak aku yg mandikan eqal time tuuu.... lama sikit mcm tu aku dgr bunyik.. dgr mcm mana? hmmm macam mana nak buat bnyik tu eh? korg amek kepala korang, korang hentak kat lantai.. bunyik ape keluar? haaa bunyik tu lah yg aku dgr petang tadi.. pastu dgr mak aku jerit.. aku takut..

Aku bangun aku tgk mak aku tgh pegang kepala eqal. mak nangis. aku panggil itik sbb mak suh tolong. aku tak boleh. aku sian tgk eqal. aku tak berani. aku panggil itik, then itik dtg. die suh amek tuala. die letak tuala tu belakang kepala eqal... sumpah banyak gile darah keluar. semua panik. takut jadi pape sbb kepala tu. eqal nangis :(

Mak nak rebah. aku amek maya. aku dukung maya. maya diam je time tu macam tahu yg abang die tgh sakit :( maya tak nangis. maya tgk org sekeliling dia. mesti maya tertanya tanya apa yg dah jadi sebenarnya hmmmmmmmmmmmmmm.... bapak amek eqal, itik ngan ica tahan mak. mak nak jatuh sbb kepala eqal banyak sangat darah :( eqal kene bawak g klinik. eqala sebut.. 'nenek nenek nenek...' sian eqal. itik ica bapak bawak eqal g klinik. tak pakai baju pun eqal time tu sbb tak sempat sbb nak cepat :(

Lepas tu mak kol kaklong g tahu pasal eqal, kak long pun panik terus letak phone. kaklong mmg cepat panik. maklumlah risau kan. anak kesayangan tuu hihihihi. pastu ica pulak kol suh anta duit seratus ngan baju eqal. aku ngan siti pun pergi lah klinik tu naik kete.. time dlm kete kaklong kol sbb nak tahu perkembangan tapi aku tak boleh nk jawab sbb ngah drive so siti yg jawab. sepuluh minit mcm tu sampai klinik eqal. nampak bapak.. bapak kata die balik dulu kang bawak itik ica eqal balik aku pun okaykan jelah kate bapak tuu.... aku turun kete aku nampak ica ngah dukong eqal. itik jalan sebelah..

Time tu eqal tak nangis dah. kuat nya eqal. kepala eqal berbalut, tebal :( itik cakap eqal kene jahit. tiga jahitan. kaklong call. terus bagi itik so itik yg jawab... dlm kete eqal senyap jeeeee... itik ceritaa.... time eqal nak kene jahit tu die nangis :(

'Eqal taknak jahit eqal sakit... eqal taknak eqal takut....'

Tu antara perkataan yg keluar drpd mulut eqal :( tapi nak buat macam mana.. kepala eqal kene jahit jugak sbb koyak :( kene bucu :( lepas tu itik ckp time doktor tu nak jahit, die ganas :( eqal nangis. time tu eqal tunduk so bile dah siap jahit.. eqal angkat kepala die tgk darah die die nangis. die takut :( sbb banyak sangat darah yg keluar drpd kepala die

Sampai rumah... pakaikan eqal baju lepas tu terus mak amek. mak nangis lagi. abah eqal balik. ibu die tak leh balik sbb tgh keje. eqal pun tak nangis dah. die terus main game kat phone. die tak sedar kot yg kepala die tu sakit kene jahit semua. mungkin dia lupe. mungkinlah. abah die call ibu die.. biar ibu die tak panik dah :( lepas tu eqal ngan hakeem teman abah amek ibu. malam tu lepas mandi aku gerak rumah ira tlg die jap.. balik rumah, kak long dah balik rumah die dah. so tak nampaklah die nangis hihihihihihihihihihihihihihi

Nampak bonggol tu? ha kat situlah kene jahit.

Haa before ni kepala eqal pena kene gam jugak sbb kene pasu bunga. bucu jugak. kat belah kiri depan. sbb tu ibu die takut. asyik kepala je kene. takut kene pape :( tapi alhamdulillah takde pape yeayyy! :*

Tapiiii tadi fyda cakap kalau koyak kepala takut ade darah beku sesat dlm kepala hmmmm harap harap takdelah semua tuu. anjang sayang eqal :* cepat sembuh nanti anjang belikan aiskrim hihihihihihihihihi janganlah kene lagi mcm ni kat eqal lagi. takutlah. bukan eqal je, hakeem kee maya ke fariz ke manje kee taknaklah :(

Haaaa ina ade cite time die sampai rumah die nampak hakeem duduk kat luar pastu duduk cangkung die nangis. bile tanya kenapa die jawab... 'kepala eqal darah. abang takut. abang takut kene marah sbb tak jaga eqal' alalalala comelnyeeeeeeeee. tulah sape suruh abang degil taknak dgr cakap! dah hlgkan penutup pen anjang pastu tknk cari eeee bengang je -oo- nasib kau dah tak skola dah bang, kalau skola... anjang amek lambat lambat biar kau nangis hahahahahahaha

Cepat sembuh qal :*