21 December 2013

Lelaki pendam apa yg dia rasa ni bagus atau pun tidak?

Kemain panjang kau tajuk fuhhhhh okay aku taktahu lah tapi aku nak luah apa yg aku rasa dan apa yg aku tak puas hati dengan sesetengah lelaki yang suke pendam apa yg dia rasa. contoh? contohnya macam okay kononlah ali dengan si siti fall in love, dua dua suka sama suka tapi dua dua malu nak mulakan dulu, dua dua takut kene reject tapi hari hari contact. siti cube jealouskan ali dengan buat cerita yang die keluar dengan lelaki lain, lelaki lain ajak makan ajak keluar tapi ali tak bagi apa apa respond kat siti walaupun si siti ni tahu yg ali sebenarnya jealous. tapi siti tak puas hati sebab ali tak bagitahu apa yg die rasa so siti akan tetap buat lagi lagi lagi dan lagi. kenapa siti ni still buat walaupun die tahu bende tu akan tak elok? sbb die nak ali cakap yg die jealous. alasan ali kenapa pendam sbb die kata "takkan die taktahu aku jealous kot" die tahu! tapi die nak kau bagitahu. kenapalah ego sangat sampai taknak bagitahu ish. okay bukan main panjang lagi kisah ali dengan siti ni kejap eh aku nak baca balik sama ada aku faham ke tak apa yg aku dah tulis ni............. hahahahhaha! aku dah baca dan aku faham haha kalau korang tak paham takpe janji apa yg aku nak cakap aku dah cakap hahahahaha


Tak kisah lah belum kapel lagi atau pun dah. kau kene jujur. bukan pendam. kalau die buat bende yang kau tak suke, kau kene cakap bukannya pendam dan kau nak die tahu sendiri. okay "kau" dalam coretan ni merujuk kepada lelaki. Kenapa kau kene sakitkan hati kau sendiri bila kene tahan sakit sendiri bila korang punya crush ataupun gf buat bende yg korang tak suke? tak semestinya bila kita cakap bende yg kita tak suke kat die, die anggap kau, kau kongkong die. no! malah die lagi suka sekurang kurangnya die tahu bende tu kau tak suke, dan kau perasan akan bende tu. PAHAM TAK? kenapalah ramai sangat lelaki ni suke pendam. lepas tu bila bergaduh mulalah salahkan pasangan masing masing choi

Nak tulis panjang tapi the main point atas ni je so rasanya tulis ni je cukup kot hahahhaa, kau yang aku maksud kan ialah lelaki. mana mana lelaki lah.aku geram dengan kawan aku yg suka sangat pendam aaaaaaaaaa cakap jelah apa yg kau rasa biar die tahu apa yg kau tak suka biar die tahu yg kau betul sayang die.

Kesimpulan. bagitahu jelah apa yg korang tak suka dan taknak die buat ye tahu malu dan ego tu selalu ada tapi sampai bila? bende kecik mcm ni lama lama kalau dibiarkan boleh jadi besar taw! tayah nak cool sangat lah apalah acah acah kuat lah puih :P byeeeeeee~

Oh ha, btw, aku ada kawan, kawan yg pernah gagal dalam bercinta. die serik, takut sakit hati dan sampai tadi die luahkan, aku rasa mcm aaaaa kesian die. die jatuh cinta. tapi takut ditinggalkan. sabarlah kalau die kau punya, lama mana kau tetap akan dengan dia nanti. all the best weh! aku sokong kau dr belakang hehehehe tiap kali kau down, kau ingatlah balik kata kata busuk kau ni "tak mati pun takde die, dalam hidup aku ade dua org je perempuan, mak aku dan kakak aku" fikir elok elok taw aku taknak kau sakit buat kali yg kedua tapi janganlah straight sangat -____- ADE KE PATUT DIE CAKAP TERUS APA YG AKU CAKAP KAT DIE DEKAT PEREMPUAN TU -.- tak bagi ayat manis langsung bengang aku hahahhaa kesianlah perempuan tu kene reject je mcm tu