13 April 2014

Its all about you, paper


Dah dua paper down so tiga lagi paper to go.

Hydraulics 1. paper pertama so die punya excited macam lain macam sikit alah biasa lah bende yg first first ni rasa lain macam sikit die punya semangat kau tengoklah nanti time paper akhir, fikir nak balik nak cuti je ni serius tak caye tunggu lah :P hahaha ish apani nak cerita pasal hidro lah.. okay so time study week tu ade lah jugak tiap malam buat notes sikit dan study pasal hidro ni.... paper ni rabu, 11.30 pagi so balik shah alam malam, kaklong anta hehehehehe sampai rumah sewa, buat past sem sampailah pukul 3 tak silap time tu mmg tak larat plus kepala dah pening gile set jam pukul 6.30 pastu tidolah...... time tido tu nak ke pagi tu asyik terjaga je sebab lapar uhuhuhu kesian perut. hahaha so bangun 6.30 solat then ingatkan nak sambung study sbb teory tak banyak baca sangat semalam tapi seriusly tak larat langsug, so set alarm pukul 8.30 pulak tuk study dan baca teori.... aku pun tidolah...... aku snozze2 5 minit 5 minit sampai lah 9.30 baru aku bangun tu pun macam ahhh rasa nak snooze lagi tapi fikir pointer taknak jauh gedebuk lagi kene lah gagahkan diri ni amek buku kat sebelah dan terus baca.. huhuhu... so siap2 dalam 10 lebih macam tu gerak.. minum air sikit sbb time tu pun mcm dah tak sempat kalau nak makan.. then masuk dewan.. jawab.... so far rasanya bolehlah jawab tapi tipulah kalau tak buat careless mistake kan... bila ingat balik sakitnya hati rasa mcm putus cinta pun ada hahahahhahahaha tapi kalau aku nangis pun aku takkan dapat putar masa dan buat semula balik kan.. cume berharap sangat dapat gred yg terbaik untuk subjek ni.. disebabkan aku dah buat 2 set soalan past sem so bentukk soalan dah tahu macam mana subjek ni taktahu nak target apa sbb tak banyak sangat pun pecahan die so study je semua dan tak target pape soalan pun tuk paper ni... apapun keputusan yang aku dapat untuk subjek ni aku redha dan tawakal sbb aku dah berusaha :)


Quantity Measurement. Paper kedua. paper ni aku jawab pada keesokkan harinya. cerita die igat balik drpd jawab paper hydro nak terus study tapi tu lah hahahahah tido adelah -_- penat + ngantok sangt sbb tido tak cukup lapan 8 semalam.... so tido dulu bagi puas, malam lepas makan baru start study... malam tu aku tido pukul 4 kot sbb paper ni petang. he he he malam tu aku adelah jugak target tuk soalan b mana yang tak keluar lagi sbb chapter 3 banyak sangat hmmm so target dan focus kat tu je dan aku tak pandang langsung subtopik yang aku ak target tu hm,,,, skip skip sampailah dalam dewan... bila aku duduk, aku terus tengok soalan tuk section b dan aku bukak... WEI YANG NI AKU TAK STUDY APA KAN NI DAH KELUAR SEM LEPAS KENAPA DIA KELUAR LAGI ha antara dialog yang aku cakap dalam hati untuk diri sendiri huhuhuhuhu... adelah jugak dalam 5 10 minit aku tenung dan fikir mcm mana aku nak buat bende ni hmmm.... pastu tersedar aku terus buat section A... alhamdulillah so far section A die tak susah mana... nasib buat past year soalan die tak ubah banyak sangat syukur~ sampai section B... soalan satu ngan dua aku boleh jawab sbb study.. soalan tu sama je cume die tukar number dengan pelik sikit2 tapi still boleh lah~ tang soalan 3 tu hmmmm aku bantai je hmmmmmmmmmmmmmm nak buat macam mana kan tak study hmmm salah diri sendiri hmm... die ade 4 soalan tapi jawab tiga je. kenapa tak jawab soalan 4? lagilah aku tak pandang bende tu. latihan pun tak siap so tak tahu jawab sangat :( satu soalan 20 markah. lagi 15 minit nak habis masa menjawab.. aku dah cakap dah kat diri aku sendiri yg tak perlu sedih sbb salah diri sendiri sapa suruh tak study semua dan bla bla bla dan aku redha... tapi bila dah keluar dewan, dekat rumah hati aku sedih pulak entahlah.... tapi tu kan salah aku sendiri perlu ke aku sedih lebih lebih? :( harapkan markah pb baik jelah dan still boleh capai target yang aku nak inshaaAllah.. 

Ada lagi tiga paper ni inshaAllah aku takkan target pape soalan dah.. nak study semua. even die dah keluar sem lepas, tetap kene focus kat soalan dan topik tu sbb kemungkinan keluar lagi sem ni ada. next paper khamis ni, 17/4 geotechnic. kene study lebih sikit sbb test 1 salah buat dan confirm markah teruk :( pastu gap lagi, paper math 21/4 gap sikit terus last paper 24/4 pastu CUTIIII DAN LI tang li tu skrg aku dah rasa debaran serta ketakutan.. hmm segan plak! hahaha inshaAllah everything gonna be okay, Fighting! *baru mcm kwang soo hihi* B-)