16 September 2014

Hikmah.

Hai. sekarang ni macam macam berlaku dalam hidup aku bertubi tubi pulak tu sampai aku takut. takut dengan apa yang aku nak buat sekarang. takut akan ada lagi kejadian buruk yang akan memberi kesan huwargggghhhhhhhhhhhhh, kita hanya merancang Allah menentukan. aku percaya bende tu. sampai bila bila aku akan percaya yang kita ni hanyalah boleh merancang dan yang menentukan bende tu jdi ataupun tidak bukannya ditangan kita.

Praktikal. So far sekarang ni aku makin takut hahhahahhahahahaha takut sbb pemantau nak datang next week dan jurnal mcm ape tah nak print gambar tapi gambar dah move dan save dalam lappy biru. lappy biru pulak last minute die boleh retak seribu hurmmm dah on dah semalam tapi die blank hitam je gambar yang ada dalam phone aku dah delete. nasib baik sempat pinjam buaya punya before die blah balik johor haritu huhu. eh dah sambung kat mana tadi? ha pemantau nak datang next week daripada poli kutu apatah yg kat perak tu lupe nama die. jurnal aku tak kisah sangat sbb still boleh goreng tang kehadiran tu hancurssssssss sangat kotttt!!! banyak ponteng huwa!!!!!!!!! k salah sendiri sapa suruh taknak dan malas nak bangun pagi dan pergi padan muka huahuahuahuahua. time setan banyak hasut dalam diri bolehlah cakap alah apadehal kalau kene repeat li tapi skrg setan dah takde taknak dah repeat li please lect janganlah tanya kehadiran dekat boss saya dan boss saya janganlah kantoikan pasal kehadiran saya yg teruk tu hmmmmmmmmmm aku rasa aku akan berdebar dan takut dan dan dan macam macam lagi sampai lah lect tu datang lepas habis settle semua lepas dah tahu semua bende lepas lect tu bagi keputusan sama ada li aku ok ke ataupun k o barulah aku boleh bernafas selega leganya hmm skrg takleh lagi sesak nafas so taknak fikir nanti nak buat apa pun tak boleh sbb stress huaaaaaaaaa :( Sekarang dah minggu yg ke 14 yahoo lagi 6 minggu lagi yahoooo!! tapi kan weh skrg aku dah rasa malas pulak nak balik poli ahhahaha apa wyda ni semua malas okaylah tutup pasal praktikal.

Bapak. Sebelum aku mula li, mulanya aku dapat tmpt li dekat izinria damansara tu kan dan aku dah pun tukar last minute atas sbb bila aku fikirkan balik aku pun taktahu kenapa aku boleh tukar dan amek kerajaan which is die punya lokasi lagi dengan rumah aku yang hanya perlu naik bas sahaja untk sampai kesana, pening jugaklah proses tukar tmpt li sbb settlekan last minute huhuhuhu nak kene buat surat itu ini bla bla bla lepas dah settle okay aku pun rileks kejap. ha dulu before tukar tmpt, bapak aku benarkan aku bawak kancil ni untuk kemudahan pergi ke tempat li tiap hari. tp bila dah tukar aku naik bas jelah kan senang dan tak bengang bila jem huahuahua. dua minggu before aku masuk semester baru, iaitu praktikal. bapak masuk hospital :( sbb kencing manis dan kene buang nanah dekat kaki. dan tumit hingga atas sikit drpd buku lali kene korek dan buang nanah tu/ malam aku dapat gmbr kaki tu drpd itik terus aku rasa down sedown downnya. aku terbayang keadaan bapak yg dulu time die boleh berjalan, keje, bawak kami sekeluarga jalan jalan pergi sana sini tapi sekarang :(:(:(:(:( dan itu baru perasaan aku, perasaan bapak aku? korang boleh bayang? "bapak boleh berjalan lagi kan tik?" "bapak dah takde tumit dah ke tik?" "tumit bapak boleh tumbuhkan tik?" antara soalan bapak aku lepas operate dekar kakak aku tipulah tak sedih. lepas bapak keluar hospital bapak kene pergi klinik jinjang untuk cuci luka tu tiap hari. tiap hari. dan kat rumah hanya ade satu je kemudahan untuk kemana mana iaitu kancil tu. dan aku rasa mcm besarnya hikmah aku tukar tmpt li last minute dan aku baru tahu yang perancangan Allah lagi hebat dan aku dah tahu apa sbb sebenar aku tukar tmpt li last minute.